Repül a, repül a, repül a baba!


Az olcsóbb, fapados repülőjáratok elterjedésével vonzó lehet a repülővel való közlekedés. A Malév járatain kétéves korig lehet csecsemőtarifát igénybe venni. A csecsemődíjtétel fizetésekor a baba nem jogosult külön helyre, a felnőtt ölében ül. Távolra tartó járatokon kérhetünk mózeskosarat, amit a helyfoglaláskor jelezni kell. A legtöbb járaton babaételt is felszolgálnak. Csecsemődíjtétellel egy felnőtt legfeljebb egy babát vihet az ölében. A többi, kétéves kor alatti baba részére gyerekjegyet kell váltani, amely helyfoglalásra jogosítja. 2 és 12 év közötti gyerekek 33 százalékos kedvezményű gyerekjeggyel utaznak, tehát a jegy árának 67 százalékát kell fizetni. Általános jó tanács, hogy mindenre kérdezzünk rá, mert ritkán ugyan, de előfordul, hogy nincs kedvezmény.

Éjjel-nappal hívható telefonos ügyfélszolgálat: 06-40-21-21-21
www.malev.hu
www.legitarsasag.lap.hu
www.fapados.hu
Tipp: Repülőúton, fel-és leszállásnál szoptassunk vagy itatással késztessük nyelésre a kicsit. Így könnyebben tudja kiegyenlíteni a légnyomáskülönbséget, nem fog megfájdulni a füle
Fapados utazás 
Repülőjegy foglalási trükkök, tanácsok
 
  1. A repülőjegyek ára indulás előtt 1-2 hónappal a legkedvezőbb, ezért érdemes már akkor lefoglalni azokat.
  2. Ha az időpontban a szombat, mint kint töltött éjszaka szerepel, a repülőjegy ára kedvezőbb lehet.
  3. Az aznapi oda-vissza járat magas árkategóriát von maga után, így mindig érdemes egy éjszakát kint tölteni.
  4. A repülőjegy foglalása esetén fontos, hogy biztos legyen az időpontban, mert bármilyen módosítás költésgeket vonhat maga után abban az esetben, ha a légitársaság engedélyezi azt.
  5. Utazás előtt kössön utasbiztosítást, mert az nem csupán betegség, hanem poggyászkár esetén is biztosítja Önt

Jó tudni!
Mit jelent a ” fapados légitársaság ” ?
Az angolul ” low cost airline ” azaz olcsó-, vagy inkább alacsony költségű légitársaságok kapták ezt a nevet a magyarban, ami természetesen nem azt jelenti, hogy az utazáshoz csak egy párnázatlan széket kapunk. Az ok az, hogy néhány éve elindult a légi közlekedésben egy folyamat, ami forradalmasítani látszik az iparágat. Ezek a légitársaságok a nagyokkal ellentétben nem tartanak fent belvárosi képviseleteket, több száz fős felső-vezetést, nagyméretű kiszolgálóbázisokat. Minden területen a költséghatékonyságra koncentrálnak, és mindenben az alacsony árat helyezik előtérbe. A légitársaság útvonaltervezése és menetrendi politikája maximális járat-töltésekre irányul, azaz a cél, hogy minden tervezett járat elrepüljön és minden gép tele legyen.
Mit jelent az alacsony ár?
A légitársaságok legfontosabb értékesítési csatornája az internet. Minden eddigieknél olcsóbban és pontosabban tudnak az ajánlatok eljutni az utazókhoz, közvetlenül illetve az szerződéses utazási irodák segítségével. A lefoglalt helyekért azonnal kell fizetni, mert csak ezáltal biztosítható a légitársaság részére a megfelelő utaslétszám. Az ajánlatokban csak olyan uticélok szerepelnek, amelyekre elegendő érdeklődés mutatkozik. Fizetni kell a fedélzeti szolgáltatásokért (snack, frissítő italok) nem kínálnak a fedélzeten speciális étkezéseket. A légitársaság nem a nagy nemzetközi repülőtereket választja a fel- illetve leszállásra, hanem az olcsóbb, szerényebb szolgáltatásokkal rendelkező kis nemzetközi, vagy regionális légibázisokat.
Miért vannak óriási árkülönbséget?
A légitársaságok célja az alacsony ár mellett a biztonságos járatüzemeltetés. A helyfoglalások által, minden járatra meghatározott bevételt kell teljesíteni, ahhoz hogy üzemelni tudjon. Ennek köszönhetően minden ülőhelyhez más ár tartozik, ami azt jelenti, hogy a korszerű foglalási rendszerek a járatok pillanatnyi telítettsége és a szezonok (ünnepek és szezonális hónapok) függvényében kombinálódnak. A hirdetésekben szereplő legalacsonyabb ár tehát valóban lehetséges, de elképzelhető, hogy az általunk kiválasztott dátumok és azok előtt vagy után akár 1-1 hónappal is csak magasabb árat kapunk. Az is lehet, hogy csak négy-vagy ötszörösét. Szívünk joga eldönteni, hogy elfogadjuk-e ezt az árat, vagy más lehetőség után nézünk. Meglehet, pl. a húsvét vagy a karácsony mindenhol ünnep, így a nagy légitársaságok is csak magasabb árakon tudnak helyet ajánlani.
Mikor a legolcsóbb?
Ezt elég nehéz kiszámítani, hiszen az árat rengeteg összetevő befolyásolja. Lehet hogy más árat kapunk, ha csak egy főre érdeklődünk, és lehet hogy magasabbat, ha két vagy három főre. Ugyanis gyakran előfordul, hogy az adott járaton a legalacsonyabb árra csak egy szabad hely foglalható. Általában igaz, hogy olcsóbb a jegy, ha hónapokkal korábban foglalunk, vagy ha kevésbé terhelt járatot választunk (pl. szerda, vagy szombat). Lehet szerencsénk például egy abszolút utolsó pillanatos helyfoglalással is, ha megmarad egy-két hely, és a legalacsonyabb áron értékesítik. Ez persze nem garancia! Vegye figyelembe, hogy nemzeti, vagy nemzetközi ünnepnapokon, napok közelében is drágább lehet a jegy!
Biztonságban vagyunk?
A fapados légitársaságok nagyon dinamikusan fejlődnek, akár évente megduplázzák bevételeiket. Ugyanakkor nagy hangsúlyt helyeznek a biztonságra. A géppark modern, a légi- és a földi személyzet jól képzett és jól motivált.
 
 
A repülőjegy
A fapadosok jegy nélküli légitársaságok (e-ticket) - nincsenek jegyek, az utazáshoz csak az útlevélre van szükség. Foglaláskor a visszaigazoló e-mailben kap egy foglalási számot. Jegyezze fel ezt a számot, mivel ez azonosítja foglalását éppúgy, mint a repülőútja egyéb részleteit. Kérjük, mentse ezt el vagy nyomtassa ki és hozza magával az utazás napján a repülőtérre!
A helyfoglalás megerősítésekor és a fizetés megtörténtekor kiadott foglalási kód felmutatása vagy bemondása jogosítja fel az utazásra. Ez egyben nyugtaként is szolgál.
 
Check-in, reptéri indulási információk
A légitársaság kéri minden utasát, beleértve a belföldi járatok utasait is, hogy bejelentkezéskor fényképpel ellátott igazolványt mutasson fel. A bejelentkezés repülőjáratokra (check-in) felszállás ellőt 2 órával kezdődik és 40 perccel felszállás előtt fejeződik be. Ez után a határidő után a regisztráció véget ér, és az utas nem engedik fel a járatra. Abban az esetben sem, ha a beregisztrált utasok még nincsenek a fedélzeten. Éppen ezért azt ajánljuk, hogy 1 órával a felszállás előtt regisztráltassa be magát. Minden utas, aki a pult bezárása után jelentkezik, elveszíti a helyét a repülőgépen, a viteldíjat nem térítik vissza, és utalványt sem biztosítanak. A légitársaság sajnálja, de nem áll módjában ingyen utat biztosítani a következő járaton. Ebben az esetben nem lehet megváltoztatni a helyfoglalást a következő repülőjáratra. Néhány tarifa-osztály (általában a legmagasabb) lehetővé teszi a repülőút változtatását, vagy az útiköltség visszatérítését illeték fejében vagy anélkül. Az Ön tarifaosztályának feltételeiről érdeklődjön a helyfoglalás során.
 

Kézipoggyász
A légitársaság max. 20 kg regisztrált poggyászt engedélyez utasonként és egy legfeljebb 5 kg-os kézipoggyászt, melynek maximálisan 55x20x40cm-es méretekkel. Biztonsági okokból az utasok kézipoggyásza csak a székük alatt vagy a székük feletti poggyásztartó rekeszekben lehet elhelyezve. Amennyiben az Ön poggyászának súlya meghaladja az engedélyezett értéket, a túlsúlyért fizetnie kell a repülőtéren, a regisztráció során.
2006. november 6.-ától új szabályzat lépett érvénybe a kézipoggyász tartalmát illetően, mely minden Európai Unió területén repülő utasra vonatkozik. Az utasok csak kis mennyiségű folyadékot, gélt és aeroszolt (maximum 100 ml-es tartályban) szállíthatnak táskájukban. Ezen termékek csomagolása is eleget kell tegyen a speciális követelményeknek. Ez minden Európai Unió területén felszálló utasra vonatkozik. A csomagtéri poggyászra vonatkozó szabályok változatlanok maradnak. Az új szabályzat folyadékokra – pl. ivóvízre és üdítőitalokra – érvényes, ugyanakkor gélekre, kenőcsökre, tonikokra és aeroszolokra is kiterjed. Ide tartozik a fogkrém, a borotválkozó krém, a hajgél, az ajakápoló és az arckrém. A következő szabályok érvényesek a kézipoggyászban szállított folyadékokra:
1. Folyadékot csupán 100 ml-es vagy ennél kisebb tartályban szállíthat;
2. Szállíthat egynél több tégelyt (üvegcsét) abban az esetben, ha ezek beleférnek egy átlátszó műanyagzacskóba;
3. A műanyagzacskó űrtartalma nem haladhatja meg az 1 litert;
4. Minden utas csupán egy ilyen műanyagzacskót szállíthat;
5. Az átlátszó műanyagzacskó újrazárható kell legyen (bármilyen zacskó, mely kinyitás után könnyen újrazárható - ez lehet villámzárral ellátott, zsineges, madzaggal lezárt vagy akár egy csomóra kötött zacskó, feltéve, hogy bárki által könnyen kinyitható);
Két kivétel lesz érvényben:
* a repülés ideje alatt igényelt csecsemő-tápszer;
* a repülés ideje alatt igényelt gyógyszer.
Továbbra is engedélyezett az adómentes termékek vásárlása útlevél-ellenőrzés után az európai reptereken és az európai légitársaságok repülőin. Azokat a folyadékokat és géleket, amelyeket a reptéren vagy a repülőn vásárolt, szükség esetén becsomagolják és lepecsételik a boltban vagy a fedélzeten. Ezen pecsét 24 óráig érvényes. A tárgyak külön-külön történő felmutatása.
Biztonsági ellenőrzéskor a folyadékokat külön kell bemutatni. Az átlátszó műanyagzacskó lezárt és könnyen újrazárható kell legyen. Biztonsági ellenőrzéskor szükséges külön-külön felmutatni a kabátot, felöltőt és a nagyobb elektromos felszereléseket – pld. laptopot – is.
Elérhetőségek
Ügyfélszolgálati központ:
Cím: 1051 Bp. József Attila u. 18. 
Tel:  327-4040
Fax: 3274045 
Email: reservation@american.hu    
Engedélyszám: R-1047/94/2001
Nyitva tartás:
hétfőtől péntekig 9-18 óráig
szombaton 9-13 óráig
(Forrás:fapados.hu,babaszoba.hu)

A bejegyzés trackback címe:

https://rezsifelezo.blog.hu/api/trackback/id/tr333116319

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása