Amennyiben járatunkat törlik, vagy beszállásunkat visszautasítják (például túlfoglalásra hivatkozva), kártalanításra és a jegy árának visszatérítésére, vagy más járatra való átfoglalásra van jogunk, emellett a légitársaságnak gondoskodnia kell az ellátásunkról.

Járattörlés esetén akkor nem jár kártalanítás, ha legalább 14 nappal a menetrend szerinti indulási időpontot megelőzően tájékoztattak bennünket a törlésről, vagy az eredeti menetrendhez közeli időben átfoglalást ajánlanak fel, illetve ha a járat törlését rendkívüli körülmények okozzák.

Késés esetén

Amennyiben a légifuvarozó arra számít, hogy egy járat indulása a menetrend szerinti induláshoz képest késni fog, a várakozási idővel ésszerű arányban frissítőket, díjmentes telefonálási lehetőséget kell felajánlania, emellett szállást is biztosítania kell, ha egy vagy több éjszakai ott tartózkodás szükséges.

Késésnek számít:

  • 2 óra 1500 km-es vagy rövidebb útnál;

  • 3 óra az összes EU-n belüli, 1500 km-nél hosszabb út és az összes egyéb, 1500 és 3500 km közötti út esetén;

  • 4 óra a fentieken túl;

  • 5 órás késés esetén a jegy vételi árának 7 napon belüli visszatérítésére vagyunk jogosultak.

A légi utasok jogairól részletes információk a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság weboldalán található.
(Forrás.tudatosvasarlo.hu)

A bejegyzés trackback címe:

https://rezsifelezo.blog.hu/api/trackback/id/tr712986522

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása