A pénzügyi (és gazdasági) világválság nemzetközi következménye az, hogy mérséklődött a lakáskereslet és kínálat, majd zuhanni kezdtek az ingatlanárak. A hitelpiaci problémák és az ezzel járó ingatlanpiaci válság Magyarországra is kihatnak.

 

 Amerikában és Ausztráliában évtizedek óta a lakáseladás egyik legfontosabb stratégiája a staging – vagyis a lakás eladásra való felkészítése. Épp úgy, mint egy használt autót, a lakásokat is kipofozzák, felfrissítik, ha szükséges felújítják a cél érdekében, amely az ingatlan maximális piaci értékesítése minimális időn belül. Ehhez általában felfogadnak egy lakberendezőt vagy stylist, aki profi tanácsokkal segít az ingatlan kicsinosításában.
 
Íme néhány tipp:
 
  • A legtöbb ember az első percekben eldönti (tudat alatt), hogy kell-e neki egy ingatlan vagy sem. Ezért nagyon fontos az első benyomás, az ingatlan környezete, külseje, az előszoba. Mielőtt meghirdetjük a lakást, feltétlenül tegyük rendbe a kertet, a lépcsőházat és a bejárati ajtót. Ahova csak lehet, tegyünk friss virágokat vagy növényeket. Ami koszos, pucoljuk meg – ha a falak, ajtók karcoltak vagy foltosak, fessük át.
  • Üres lakásokat nehezebb eladni, mint lakott tereket – ennek oka az, hogy a legtöbb ember nem tudja igazán elképzelni a berendezését. Nem is csoda, ugyanis szinte mindenki ugyanúgy használ egy teret és rendezi el a bútorait, mint az előző lakó!
  • Nem létezik makulátlan lakás, legalább is olyan lakás, amiben élnek – de a vevők mindig tisztaságot és rendet várnak el. Így mielőtt piacra tennénk az otthonunkat – végezzünk egy igazi nagytakarítást. Mindent pucoljunk meg – az ablakokat, ablakpárkányokat, ajtókat, burkolatokat, falakat stb. Mossuk ki a függönyöket, szőnyegeket és minden más textilneműt.
  • Annak ellenére, hogy a legtöbb ember beköltözés után sok mindent átalakít, átfest, mégis az alapján vásárol egy ingatlant, amit lát – pl ha számára ellenszenves színnel van egy szoba lefestve, általában más ingatlan után néz, pedig egy fal átfestése igazán nem nagy munka…de ez mégis így van, és vegyük ezt figyelembe a következő szempontok alapján.
  • Személytelenítsük a lakást – egy potenciális vevő önmagát akarja elképzelni a lakásban, a saját személyes dolgaival. Ha tele van a lakás más életével, úgy nehezebb az illetőnek elindítani a fantáziáját. Minden személyes tárgyat, díszt dobozoljunk – majd tegyük el a padlásra, pincébe, garázsba, tárolóba – ha nincs hely, vigyük el rokonokhoz, barátokhoz.
  • Senki nem szereti a zsúfoltságot. Minél nagyobbnak látszik egy lakás, annál könnyebben lehet eladni – így minden felesleges vagy nagy bútorzatot tegyünk tárolóba. Pakoljunk el dísztárgyakat is, könyveket stb. Csupán néhány hétig kibírjuk nélkülük!
  • Nagyon fontos, hogy a lakásunk imponáljon az átlagembernek -  semlegesítsünk mindenféle extrém dekorációt, legyen az eklektikus, trendi, egzotikus, művészi, ultra-modern vagy bolondos irányzat. Mindenkinek meg van a saját stílusa – azonban a végletes vagy különlegesen egyéni stílusok potenciális vásárlókat riasztanak el. Ha muszáj, fessük át a falakat, húzzuk át a textilneműket, cseréljük le a szőnyegeket. Alkalmazzunk világos semleges színeket -  a beige szín árnyalatai azok, amelyeket legkevésbé neheztel a legtöbb ember. 
  • Ha a lakás régen volt felújítva, érdemes felújításon is gondolkodni, de egy tisztasági festésre feltétlenül szükség van. Ideális mindent fehérre festeni  – ezzel a legtöbb vevőnek imponálunk, mert könnyen ráteheti a saját pecsétjét a beltérre. Burkolatcsere is sokszor célszerű lehet.
  • Minden lakásnak van előnye és hátránya – erősítsük az előnyöket, tompítsuk a hátrányokat (de soha ne takargassunk komoly pl. strukturális hibákat – az egyértelmű becsapás).
  • Minden háziállatot, és azok nyomait távolítsunk el a lakásból az eladási periódus alatt.
  • Gondoljunk az illatokra – állítólag a legcsábítóbb a frissen sült kenyér vagy a frissen készített kávé illata, de illatosított gyertyákkal is elbódíthatunk érdeklődőket.
  • Egy ingatlan eladásával sokszor egy bizonyos életmódot is „árulunk” vagy propagálunk – így a környéktől függően, hagyjunk kint „véletlenül” olyan dolgokat, amelyek ezt az életmódot reprezentálják. A vágy egy nagyon erős hajtóerő – a célunk az, hogy egy potenciális vevő minden kívánsága az legyen, hogy a mi lakásunkban éljen boldogan (amely már nekünk nem kell – valójában ez a lakásvásárlás-eladás alap ellentmondása).

Miután a lakást meghirdettük – az érdeklődők érkezése előtt a következőket pipáljuk ki:
  • Minden térségben legyen rend és tisztaság
  • Legyen kiszellőztetve
  • Legyenek friss virágok vázában  -  nagyszobában, hálószobában
  • A szobák legyenek otthonosak, de ne túl otthonosak – díszpárnák, takarók lazán (de természetesen perfekt kombinációkban) elhelyezve. Speciálisan kiválasztott dísztárgyak az összhangot tökéletesítsék.
  • A konyhában semmi ne legyen szem előtt -  csupán egy friss, szezonális gyümölcsös kosár a konyhapulton, esetleg frissen sült muffinok, péksütemények.
  • Kapcsoljuk fel a világításokat – még nappal is!
  • Ha a fürdőszobában nincsen ablak, gyújtsunk gyertyákat a fürdőkád körül (ez elveszi az érdeklődő figyelmét a problémáról).
  • Ha lehet hallani a forgalmat vagy a szomszédokat, tegyünk fel háttérzenét – csakis klasszikus, dallamos melódiát (de ne lift-zenét!).
  • Gyerekek soha ne legyenek otthon – főleg kislakásokban.

A fenti  lakáseladási tippek nem kerülnek nagy összegekbe, csupán néhány órás energiába, de tutira növelik egy lakás eladhatóságát, amely nagyon fontos a jelenlegi ingatlanpiacon. Sok szerencsét!  
Forlook Design, London
(Forrás:tutitippek.hu)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://rezsifelezo.blog.hu/api/trackback/id/tr393011029

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása